Skip navigation

Pressmeddelande: SAFE Education rekryterar namnkunnig nordisk ledning!

Det nordiska utbildningsföretaget SAFE Education, som i somras förvärvades av Qicraft Group, presenterar idag en ny stark nordisk ledningsgrupp som ska leda företaget in i framtiden. Företaget förutspår att det kommer ske stora förändringar på utbildningssidan, där det kommer att krävas nya kompetenser, förmåga att navigera i en omvärld i snabb förändring och mod att visa vägen.

Styrelsen har utsett Anette Elmhag till nordisk VD och Brian van den Brink till nordisk marknadschef. Under den närmsta tiden kommer företaget även tillsätta positionen som nordisk Format- och utbildningschef. Anette Elmhag och Brian van den Brink tillträder sina roller i månadsskiftet augusti/september 2018 och påbörjar då resan med att förnya och utveckla verksamheten.

SAFE Education var det första utbildningsföretaget som statades med inriktning mot utbildningar för träningsbranschen och har nu över 25 års erfarenhet av licensutbildningar till Personliga Tränare, Gruppträningsinstruktörer, Kostrådgivare och tillhörande vidareutbildningar.

Anette Elmhag har under de senaste sju åren drivit egen konsultverksamhet inom ledarskap och säljutveckling och har under de senaste två åren haft ett interimsuppdrag som VD för Ryska Posten Bemanning. Hon har även en bakgrund som försäljningschef för SATS Sverige.

Brian van den Brink har under de senaste åren arbetat som nordisk marknadschef inom Qicraft Group, drivit egna bolag samt har även varit marknadschef för SATS.

– ”Kompetens och utbildning kommer att spela en stor roll för framtidens träning.  Vi är otroligt stolta att påbörja resan med SAFE Education, för att utveckla bolaget vidare är det avgörande med en stark ledning som har en klar ambition och tydliga målsättningar för vägen fram. Därför blir otroligt spännande att få på plats personer i ledande roller med erfarenhet samt branschkunskap.  Det ger oss stora möjligheter att kunna leverera bästa möjliga kvalité inom relevanta ämnen och med uppdaterat innehåll på produkter och utbildningar från SAFE Education. Jag välkomnar Anette och Brian till teamet på SAFE, ser fram emot resan tillsammans med dem och önskar de all lycka till”, säger Farhad Jabbari, Styrelseordförande SAFE Education.

– ”Då jag fick frågan om att ta rodret för SAFE Education var det ett enkelt val att säga ja. Efter några år utanför träningsbranschen känns det otroligt spännande att kasta sig in den igen och vara med och bidra till att fler mår bättre genom att tillföra riktigt vass kompetens. Vi är i ett mycket spännande skede där den digitala utvecklingen kommer att spela stor roll i vårt verksamhetsområde framöver och våra ambitioner att ligga i framkant på marknaden kommer att genomsyra allt vi gör framöver. SAFE Education vill och kommer att göra skillnad”, kommenterar SAFE:s tillträdande VD Anette Elmhag.

För frågor kring detta, vänligen kontakta Farhad Jabbari på farhad.jabbari@qicraft.se.

Om SAFE Education

SAFE Education är ett utbildningsföretag som är verksamt i Norden. Vi har utbildat Personliga tränare, Gruppträningsinstruktörer och Kostrådgivare i 27 år. De senaste åren har tusentals personer utbildats och vi vet att fler än 90 % har fått arbete efter sin utbildning. Vår vision är att bidra till att fler mår bättre och detta bekräftar våra deltagare att vi lyckas med. Vi bidrar till att de utvecklas, att de vågar och att de känner sig framgångsrika. Våra lärare har ett passionerat engagemang i sitt uppdrag. De är nyfikna och förväntansfulla inför varje ny utbildning och inför varje möte med en ny deltagare.